Φωτό :

Όθωνος κ' Αμαλίας, Πάτρα 1950

"Πρώτα σε αγνοούν, κατόπιν σε κοροϊδεύουν, ύστερα σε πολεμούν, μετά κερδίζεις",Mahatma Gandhi

"Πρώτα σε αγνοούν, κατόπιν σε κοροϊδεύουν, ύστερα σε πολεμούν, μετά κερδίζεις", Mahatma Gandhi

Δευτέρα, 4 Φεβρουαρίου 2013

Απολογισμός Αντιδημαρχίας Οικονομικών



Ο Δήμος της Πάτρας λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική συγκυρία και τις  τεράστιες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι δημότες  και οι επαγγελματίες της πόλης μας, αποφάσισε να προσανατολίσει την οικονομική πολιτική του στην μείωση των τελών  κοινοχρήστων χώρων που καλούνται να καταβάλλουν οι επιχειρηματίες και οι καταστηματάρχες και στην επιβολή τελών για την χρήση κοινοχρήστων χώρων από μεγάλες επιχειρήσεις που αντλούν τεράστια κεφάλαια από τους πολίτες και μέχρι σήμερα έκαναν χρήση κοινοχρήστων χώρων χωρίς να καταβάλλουν το παραμικρό αντίτιμο.
Στο πλαίσιο αυτής της λογικής, αποφασίστηκε για το 2013 η μείωση 20%, κατά μέσο όρο, των τελών για κατάληψη κοινοχρήστων χώρων από  τα καταστήματα (τραπεζοκαθίσματα κ.α.) και από περίπτερα, προκειμένου να βοηθηθούν οι επαγγελματίες να ανταπεξέλθουν στις οικονομικές προκλήσεις της εποχής.
Παράλληλα για πρώτη φορά ο Δήμος και στην προσπάθεια αναζήτησης νέων πόρων εντάσσει στον οικονομικό του σχεδιασμό μια νέα κατηγορία τελών που αφορούν δύο εταιρείες όπως η ΔΕΗ και ο  ΟΤΕ και έχουν να κάνουν με   κατάληψη κοινοχρήστων χώρων και πεζοδρομίων από κολώνες -πλην αμιγώς ηλεκτροφωτισμού-, καφάο, μετασχηματιστές, τηλεφωνικούς θαλάμους και διέλευση υπογείων γραμμών και δικτύων από δημοτικούς χώρους.
Έτσι δημιουργείται ένα νέο έσοδο για τον Δήμο προερχόμενο όχι από τους πολίτες και τους επαγγελματίες που δεν έχουν,  αλλά από εταιρείες, επιχειρήσεις και οργανισμούς που έχουν, που εισπράττουν από τους δημότες και πρέπει να πληρώσουν το μερίδιο που τους αναλογεί. .
Προχωρήσαμε σε αυτό το σχεδιασμό αντιλαμβανόμενοι ότι δεν είναι δυνατόν να εξαντλούνται οι δημότες και να καλούνται να πληρώνουν συνεχώς νέα χαράτσια, αλλά πρέπει τα βάρη να μοιραστούν και να αναλάβουν όλοι οι χρήστες στο μερίδιο που τους αναλογεί.

AΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΤΟΥΣ 2012
Θα ξεκινήσω τον απολογισμό των οικονομικών του Δήμου για τι 2012 με την επισήμανση ότι θεωρούμε μεγάλη επιτυχία το γεγονός ότι ο Δήμος Πατρέων σε αυτή τη δεινή οικονομική κατάσταση  με την περικοπή κατά 4,5 εκατομμύρια ευρώ των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων, με τις συνεχείς αλλαγές στο θεσμικό και οικονομικό πλαίσιο, κατάφερε να μείνει όρθιος, και να ανταπεξέλθει στις τρέχουσες οικονομικές του ανάγκες, αλλά και να κάνει ένα νοικοκύρεμα των οικονομικών του, προκειμένου να μπορεί να ιεραρχήσει τις προτεραιότητές του και να μην βρεθεί στην  δεινή θέση στην οποία βρέθηκαν άλλοι Δήμοι που αδυνατούσαν  να καλύψουν ακόμη και τις μισθοδοσίες και τις ανελαστικές τους δαπάνες.
Για πρώτη φορά επίσης ο Δήμος Πατρέων έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα της οικονομικής του διαχείρισης με την ενοποίηση των πληροφοριακών συστημάτων, η οποία δίνει τη δυνατότητα τόσο της συνεχούς εσωτερικής παρακολούθησης όσο  και της βελτίωσης της εξυπηρέτησης των πολιτών, ενώ για πρώτη φορά επίσης έχουμε  μια πλήρη εικόνα, μια πλήρη καταγραφή των οικονομικών του δεδομένων, μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια.
Επίσης σημαντική προτεραιότητα για μας ήταν η μεταφορά υπηρεσιών μας σε ιδιόκτητα κτίρια προκειμένου να εξασφαλίσουμε μεγάλα ποσά που δίνονταν για ενοίκια, γεγονός που έχουμε επιτύχει σε μεγάλο βαθμό.
Ο απολογισμός της Αντιδημαρχίας Οικονομικής Διαχείρισης και Αξιοποίησης Δημοτικής Περιουσίας ανά τομέα δράσης έχει αναλυτικά ως εξής:


1) ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ


1)  Έγινε πλήρης συγκέντρωση, καταγραφή, αξιολόγηση και ιεράρχηση των οικονομικών στοιχείων του Δήμου, ώστε να γνωρίζουμε ανά πάσα ώρα και στιγμή τα οικονομικά μας δεδομένα και να ξέρουμε που πατάμε.
2) Εντατικοποιήσαμε τις διαδικασίες ενταλμάτων τιμολογίων για την πληρωμή των προμηθευτών.
Έγινε νέας μορφής προγραμματισμός με βάση τις άμεσες ανάγκες του Δήμου για να μπορέσει να λειτουργήσει και δεν λειτουργήσαμε με τη λογική της πληρωμής ημετέρων κατά προτεραιότητα και της εξυπηρέτησης γνωστών και φίλων.

3)    Έγινε ενημέρωση, επεξεργασία και εφαρμογή πληθώρας εγκυκλίων που άλλαξαν τη λογική των οικονομικών των Δήμων μέσα στο  2102.
4)    Δόθηκε έμφαση στους διακανονισμούς των οφειλετών για ταχύτερη εξυπηρέτησή τους και διευκόλυνσή τους.

5)    Καλύψαμε  τις ταμειακές ανάγκες του Δήμου και των Νομικών Προσώπων του έως και σήμερα παρά τις αλλεπάλληλες μειώσεις χρηματοδοτήσεων σε όλα τα επίπεδα.

6)    Ξεκινήσαμε για πρώτη φορά τη διαδικασία των συμψηφισμών για την εξυπηρέτηση τόσο των Δημοτών όσο και του Δήμου.
7)    Ξεκίνησε η διαδικασία συγκέντρωση στοιχείων με στόχο την εφαρμογή αναγκαστικών μέτρων έναντι μεγαλοοφειλετών του Δήμου Πατρέων.  
8)    Διαμορφώθηκε νέα πακέτα στις τηλεπικοινωνίες  με αποτέλεσμα να εξοικονομήσουμε ετησίως μερικές δεκάδες  χιλιάδες ευρώ εκσυγχρονίζοντας παράλληλα τα τηλεπικοινωνιακά μας προγράμματα.

2) ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΣΟΔΩΝ

ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ :

1) Ολοκληρώθηκε το 80% των απομισθώσεων κτιρίων  που σχεδιάστηκαν με αποτέλεσμα να μειώσουμε κατά 20% το ποσό που διατίθετο για μισθώσεις ακινήτων από το Δήμο  και στο τέλος του έτους από 100.000 ευρώ ενοίκια που παραλάβαμε να έχουμε ετήσια ενοίκια 36.000 ευρώ.  Στόχος μας είναι μέσα στο 2013 να μειωθούν ακόμη περισσότερο.

2) Ταυτόχρονα προχωρήσαμε τις διαδικασίες μισθώσεων ακινήτων του Δήμου, όπως το Δασύλλιο, ο Φάρος κλπ. που παρέμεναν αναξιοποίητα ή είχαν εμπλοκές, ενώ δόθηκαν σε χρήση δύο χώροι που ήταν κλειστοί και οι οποίοι διατίθενται  για τη φιλοξενία εκδηλώσεων: Η Αίγλη, στην οποία φιλοξενήθηκαν πάνω από 280 εκδηλώσεις το 2012 και η Αγορά Αργύρη η οποία από το καλοκαίρι  οπότε και δόθηκε σε λειτουργία είναι κλεισμένη κάθε μέρα έως και το τέλος Ιουνίου του 2013.

3) Έγινε και συνεχίζεται η αξιολόγηση των φακέλων των ακινήτων που αφορούν τους Δήμους που συνενώθηκαν με το Δήμο Πατρέων, ενώ παραλάβαμε, αξιολογήσαμε και ολοκληρώσαμε τους φακέλους των ακινήτων που προήλθαν από την παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου.

4) Εστάλησαν στη Νομική Υπηρεσία το σύνολο των φακέλων που αφορούν ενοικιαστές οι οποίοι χρωστούν στον Δήμο, για τη διεκδίκηση των οφειλομένων.

5) Παραλάβαμε το κτίριο όπου στεγαζόταν το  Αρχαιολογικό Μουσείο και το παραχωρήσαμε με τη μορφή χρησιδανείου  στον  Πολιτιστικό Οργανισμό εξοικονομώντας έτσι πάνω από  60.000 ευρώ ετησίως.


6) Αξιοποιήσαμε στο 100% τις εργατικές κατοικίες στη Νέα Εθνική Οδό Πατρών- Αθηνών φιλοξενώντας δομές του Δήμου και μεταφέροντας εκεί το Αρκτικό Διαμέρισμα, τη Δημοτική Ιματιοθήκη, το Κοινωνικό Φαρμακείο και το Δημοτικό Ιατρείο, δίνοντας παράλληλα ζωή σε μια περιοχή υποβαθμισμένη.

7) Δημιουργήθηκε για πρώτη φορά χώρος συγκέντρωσης και καταγραφής παγίων στοιχείων του Δήμου (έπιπλα, γραφεία κπλ) και με αυτό τον τρόπο καλύφθηκε το σύνολο των αναγκών και των αιτημάτων που είχαμε χωρίς  να προμηθευτούμε κανένα επιπλέον στοιχείο, όπως γινόταν παλιά που δεν υπήρχε καταγραφή  και σε κάθε ανάγκη γινόταν αγορά νέων επίπλων και γραφείων.


ΤΜΗΜΑ ΤΕΛΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΙΔΟΜΕΝΩΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ :

1)     Ολοκληρώθηκαν οι βεβαιωτικοί κατάλογοι κλήσεων για τα έτη 2007, 2008, 2009 και 2010, προκειμένου να μην μένουν οι κλήσεις στα ντουλάπια, όπως συνέβαινε παλιά και να στέλνονται μετά από χρόνια ειδοποιήσεις για μαζεμένα και μεγάλα ποσά χρεών στους πολίτες.  Παράλληλα εξαντλήσαμε όλες τις δυνατότητες διευκολύνσεων που δίνει ο νόμος και τις ευεργετικές διατάξεις  των ρυθμίσεων.  
2)     Βελτιώθηκε η διαδικασία παραχώρησης κοινοχρήστων χώρων με τη συνεργασία του Πολεοδομικού Σχεδιασμού και της αυτεπιστασίας με σκοπό την καλύτερη διαχείριση και τον έλεγχό τους, ενώ άλλαξε  η διαδικασία  χορήγησης ελέγχου και τοποθέτησης των μικροπωλητών με αποτέλεσμα τον εκμηδενισμό των αδικιών και τον περιορισμό της δράσης των συντεχνιών.
3)     Σε ό,τι αφορά την εξυπηρέτηση του πολίτη μεταφέραμε το Τμήμα Κλήσεων δίπλα στο Ταμείο εκπληρώνοντας επιθυμία δημοτών που υπήρχε χρόνια και εξαλείφοντας έτσι την ταλαιπωρία τους.

         ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΑ

1)    Καταγράψαμε το σύνολο των νεκροταφείων του νέου Καλλικρατικού Δήμου ενώ χωροθετήσαμε και χαράξαμε νέους τάφους έπειτα από χρόνια, ενώ πραγματοποιήθηκε πλήθος βελτιωτικών έργων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών και λειτουργίας των κοιμητηρίων, ενώ ξεκίνησε η ηλεκτρονική καταγραφή των αρχείων τους προκειμένου να έχουμε τον πλήρη έλεγχο των διαδικασιών.  

 Α5) ΤΑΠ-ΔΕΗ :

1)    Τακτοποιήθηκαν εκκρεμότητες δημοτών με τετραγωνικά μέτρα, ζώνες και παλαιότητα, ενώ πραγματοποιήθηκε πληθώρα ελέγχων σε ακίνητα και γνωστοποιήθηκαν στη ΔΕΗ τυχόν διαφορές, ώστε να μην πληρώνουν παραπάνω ποσά από αυτά που πραγματικά οφείλονται.

Δεν υπάρχουν σχόλια: