Φωτό :

Όθωνος κ' Αμαλίας, Πάτρα 1950

"Πρώτα σε αγνοούν, κατόπιν σε κοροϊδεύουν, ύστερα σε πολεμούν, μετά κερδίζεις",Mahatma Gandhi

"Πρώτα σε αγνοούν, κατόπιν σε κοροϊδεύουν, ύστερα σε πολεμούν, μετά κερδίζεις", Mahatma Gandhi

Δευτέρα, 4 Φεβρουαρίου 2013

AΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΥΣ



 
Αποσπάσματα από την συνέντευξη Τύπου με θέμα την παράνομη στάθμευση στους πεζόδρομους μετά και το τελευταίο θλιβερό περιστατικό με την παρεμπόδιση προσέγγισης του ασθενοφόρου στον πεζόδρομο της Ρήγα Φεραίου.


ΑΝΔΡΕΑΣ ΦΙΛΙΑΣ
Το τραγικό περιστατικό της απώλειας ενός συνανθρώπου μας ο οποίος υπέστη έμφραγμα στον πεζόδρομο της Ρήγα Φεραίου και δεν μπορούσε να τον προσεγγίσει το ασθενοφόρο εξαιτίας της παράνομης στάθμευσης οχήματος, έφερε στο φως πρόβλημα της παράνομης στάθμευσης στην πόλη και της άρνησης μεγάλης μερίδας οδηγών να συμμορφωθούν με τα αυτονόητα και να σεβαστούν τους συνανθρώπους τους, αλλάζοντας νοοτροπία.
Πρώτη προτεραιότητα για τον Δήμο Πατρέων είναι η ποιότητα ζωής και η ασφάλεια των πολιτών.
Για αυτό το λόγο και έχουμε δώσει έμφαση στο
θέμα της πάταξης της παράνομης στάθμευσης με την αυστηρή τήρηση του ΚΟΚ, την επίδοση κλήσεων και την αφαίρεση πινακίδων.
Δεν υπολογίσαμε και δεν υπολογίζουμε το πολιτικό  κόστος, από τις έντονες αντιδράσεις που υπάρχουν, από συμπολίτες μας που παρανομούν και είναι πάρα πολλοί.
Έχουμε δεχθεί πυρά ότι οι ενέργειές μας έχουν εισπρακτικό χαρακτήρα. Αν σκοπός μας ήταν να κάνουμε εισπρακτική πολιτική, θα αφαιρούσαμε πινακίδες και την επόμενη, αφού είχε πληρωθεί το πρόστιμο, θα τις επιστρέφαμε.
Όμως αυτό που μας ενδιαφέρει δεν είναι η είσπραξη. Είναι η αλλαγή νοοτροπίας. Είναι  η ασφάλεια του πολίτη.
Ο καθένας λέει «δεν πειράζει να παρκάρω για 5 λεπτά. Τι θα γίνει σε 5 λεπτά;». Μα σε 5 λεπτά ο άλλος μπορεί να χάσει τη ζωή του. Σε πέντε λεπτά μπορεί να εξαπλωθεί η φωτιά.
Πρέπει να μπει ένα τέλος στην ασυδοσία.
Δεν μπορεί ο καθένας από εμάς να έχει από δίπλα του και έναν αστυνομικό να τον ελέγχει. Ο καθένας από εμάς να έχει και ένα αστυνομικό από πίσω του.  Ενδεικτικά σχετικά με τη δράση της Δημοτικής Αστυνομίας σας αναφέρω ότι το 2012  επιδόθηκαν 33.184 κλήσεις ενώ αφαιρέθηκαν 2.700 πινακίδες.
Το 60%  των πινακίδων που  αφαιρούνται, αφορούν παράνομη στάθμευση σε πεζόδρομους.

Ο Δήμος της Πάτρας θα εντατικοποιήσει ακόμη περισσότερο τους ελέγχους για παράνομη στάθμευση.
Σε ό,τι αφορά δε τους πεζόδρομους, σας ενημερώνω ότι η Δημοτική Αστυνομία έχει λάβει ήδη εντολή χωρίς καμιά πλέον προειδοποίηση να αφαιρεί αμέσως τις πινακίδες αυτοκινήτου που είναι παράνομα σταθμευμένο στον πεζόδρομο, και παράλληλα να  ειδοποιείται η Τροχαία και αμέσως να απομακρύνεται το όχημα με γερανό.  
Οποιαδήποτε παράβαση θα τιμωρείται χωρίς καμία ανοχή, αυτομάτως.
Καλούμε την Τροχαία να συνεργαστεί με τον Δήμο τόσο σε ό,τι αφορά την ανταπόκρισή της στις κλήσεις για βοήθεια από τη Δημοτική Αστυνομία, όσο και σε ό,τι αφορά τους ελέγχους καθόλη τη διάρκεια της ημέρας κι ιδίως σε ώρες που δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες αστυνόμευσης η Δημοτική Αστυνομία.
Και παράλληλα, παρακαλούμε τα ΜΜΕ να συμβάλλουν στην ευαισθητοποίηση του κόσμου για να γίνει σε όλους συνείδηση ότι η ασφάλεια και η ποιότητα ζωής μας είναι υπόθεση όλων μας.
Πρέπει οι πολίτες να καταλάβουν ότι δεν υπάρχει κανένα περιθώριο ανοχής. Παρκάρισμα στον πεζόδρομο, σημαίνει κλήση, αφαίρεση πινακίδας και γερανό.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΟΤΣΑΡΗΣ

Θέλω να προσθέσω σχετικά με την Δημοτική Αστυνομία ότι πρέπει να γίνει συνείδηση σε όλους ότι δεν μπορεί αυτή να καλύψει όλες τις ανάγκες αστυνόμευσης ενός τόσο μεγάλου Δήμου. Για να κατανοήσετε το πρόβλημα, θα σας πω ότι ο Δήμος Πατρέων παρά το γεγονός ότι έχει πολύ μεγαλύτερη έκταση από το Δήμο Αθηναίων, έχει μόλις 45 Δημοτικούς Αστυνομικούς ενώ ο Δήμος Αθηναίων έχει 1.800.
Αυτοί οι 45 δημοτικοί αστυνομικοί πρέπει να καλύψουν τις ανάγκες όλης αυτής της έκτασης από Ψαθόπυργο μέχρι Καμίνια. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι δεν μπορεί να γίνει τίποτα αν εμείς οι Πατρινοί, από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο δημότη δεν αλλάξουμε νοοτροπία.
Όσον αφορά τις ρυθμίσεις οι οποίες ισχύουν στη Ρήγα Φεραίου για την πρόσβαση των οχημάτων ασφάλειας και τροφοδοσίας, δηλαδή το επιχειρησιακό σχέδιο λειτουργίας του πεζόδρομου, είχε συζητηθεί και εγκριθεί αρχικά κατά τη διάρκεια της θητείας  της προηγούμενης δημοτικής αρχής και στην αρχή της δικής μας θητείας, επανεξετάστηκε και επαναβεβαιώθηκε.
Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις έχουν σταλεί σε όλους τους φορείς για παρατηρήσεις και στις 9 Φεβρουαρίου 2011 ταυτόχρονα κοινοποιήθηκε η τελική απόφαση σε όλους τους φορείς, το ΕΚΑΒ, την Πυροσβεστική Υπηρεσία, το Σύλλογο Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης κλπ. πληροφορώντας τους ακριβώς από πού θα γίνεται η πρόσβαση.
Μετά από αυτό δεν μπορούμε να κατανοήσουμε για ποιο λόγο ακούστηκαν αυτά που ακούστηκαν και γιατί ορισμένοι ισχυρίζονται  ότι δεν είχαν γνώση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΑΡΔΕΛΙΑΝΟΣ (Ειδικός Συνεργάτης Δημάρχου)
Σχετικά με την λειτουργία  του πεζόδρομου, έχει  πραγματοποιηθεί μελέτη  από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή την οποία υπογράφω κι εγώ ο ίδιος ως συγκοινωνιολόγος. Σας λέω ότι για οποιαδήποτε ρύθμιση, το πρώτο στοιχείο που λαμβάνεται υπ’ όψη στο σχεδιασμό είναι η ασφάλεια.  Οποιοδήποτε άλλο μέτρο δεν λαμβάνεται αν δεν έχει  λυθεί πρώτα απ’ όλα το θέμα της ασφάλειας. Δεν μπορεί κάποιος να πει δεν ενοχλώ κανέναν επειδή π.χ. είναι 4 η ώρα. Το έκτακτο γεγονός μπορεί να συμβεί οποιαδήποτε ώρα, οποιαδήποτε μέρα, σε οποιοδήποτε σημείο.  
Ειδικότερα για την Ρήγα Φεραίου οι επιλογές που υπήρχαν για την λειτουργία της, καθώς είναι δρόμος με πολλές χρήσεις  ήταν δύο. Η πρώτη επιλογή προέβλεπε την διαφύλαξη της οδού σε όλα της τα σημεία με βυθιζόμενα κολωνάκια και η δεύτερη επιλογή ήταν η τοποθέτηση σταθερών εμποδίων σε συγκεκριμένα σημεία με την ελεύθερη πρόσβαση των οχημάτων έκτατης ανάγκης και τροφοδοσίας από άλλα σημεία στα οποία δεν τοποθετούνται σταθερά εμπόδια.
Επιλέχθηκε η δεύτερη λύση με κυρίαρχο κριτήριο την ασφάλεια αφού υπάρχει πιθανότητα να βλάβης του μηχανισμού σε περιπτώσεις έκτατης ανάγκης έστω και αν αυτή η λύση απαιτούσε μεγαλύτερη προσπάθεια στην αστυνόμευση.
Σε όλες τις περιπτώσεις η λειτουργία παρακολουθείται έτσι ώστε να μπορούν να υπάρχουν τροποποιήσεις σε περίπτωση που υπάρχουν διαφοροποιήσεις στον αρχικό σχεδιασμό και κάθε φορά γίνεται ενημέρωση των αρμοδίων φορέων όπως ήδη έχει ειπωθεί. 
Τονίζεται ότι η παράνομη στάθμευση κυρίως σε εισόδους πεζοδρόμων, διαβάσεις πεζών, ράμπες ΑΜΕΑ μπορεί να δημιουργήσει ουσιαστικά έως τραγικά προβλήματα μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.


Δεν υπάρχουν σχόλια: