Φωτό :

Όθωνος κ' Αμαλίας, Πάτρα 1950

"Πρώτα σε αγνοούν, κατόπιν σε κοροϊδεύουν, ύστερα σε πολεμούν, μετά κερδίζεις",Mahatma Gandhi

"Πρώτα σε αγνοούν, κατόπιν σε κοροϊδεύουν, ύστερα σε πολεμούν, μετά κερδίζεις", Mahatma Gandhi

Τετάρτη, 24 Οκτωβρίου 2012

Διάνοιξη Κανακάρη



Ένα από τα σημαντικότερα έργα για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Πάτρας, το έργο της διάνοιξης της Κανακάρη, που καρκινοβατούσε επί μια δεκαετία, επιτέλους δημοπρατείται.
Σύμφωνα με την περίληψη διακήρυξης της δημοπρασίας, ως ημερομηνία διεξαγωγής του διαγωνισμού ορίστηκε η 11η/12ου/2012. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 11.500.500 ευρώ και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ σε ποσοστό 95% και από εθνική συμμετοχή 5%. Οι διαδικασίες ανάδειξης αναδόχου και υπογραφής της σύμβασης προβλέπεται να έχουν ολοκληρωθεί στο τέλος Φεβρουαρίου του 2013, ενώ η διάρκεια  κατασκευής του έργου είναι 22 μήνες, οπότε το έργο προβλέπεται να παραδοθεί σε χρήση στα τέλη του 2014.

Η μελέτη του έργου ανατέθηκε το 2002. Το 2005 εγκρίθηκε η προμελέτη και ολοκληρώθηκαν οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις.
Παρότι το 2008 εγκρίθηκε η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η σύνταξη της οριστικής μελέτης του έργου δεν ξεκίνησε και καθυστερούσε επί μια 6ετία, εξαιτίας διαφωνιών του Δήμου με τους μελετητές για την καταλληλότερη τεχνική λύση (ανοικτή ή κλειστή διατομή στο τμήμα από την οδό Νόρμαν έως την οδό Αγίας Σοφίας).

Ο Δήμος Πατρέων και η Τεχνική του Υπηρεσία προέκριναν την ανοικτή διατομή, για οικονομικούς, πολεοδομικούς, κυκλοφοριακούς, και περιβαλλοντικούς λόγους. Αντίθετα η μελετητική ομάδα πρόκρινε την κλειστή διατομή.

Η νέα Δημοτική Αρχή ανέλαβε πρωτοβουλίες και πέτυχε την άρση των διαφωνιών των μελετητών και την εκπόνηση, εντός εξαμήνου, της οριστικής μελέτης με βάση τις εισηγήσεις της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου που εξαρχής πρότεινε την ανοικτή διατομή.

Με την διάνοιξη η Κανακάρη θα γίνει ο βασικός οδικός άξονας εξόδου από το κέντρο της πόλης, ενώ η οδός Κορίνθου θα αντιδρομηθεί και θα αποτελεί το βασικό οδικό άξονα εισόδου στην πόλη, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα εφαρμογής των κυκλοφοριακών μελετών, εκτεταμένων πεζοδρομήσεων κλπ, που θα αλλάξουν ριζικά την εικόνα του κέντρου της πόλης.

  



1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Καλό θα ήταν να βάλετε και κολωνάκια (μικρά, πλαστικά) στη μέση του οδοστρώματος για να μην διπλοπαρκάρουν τα αυτοκίνητα και να είναι ελεύθερες οι λωρίδες.