Φωτό :

Όθωνος κ' Αμαλίας, Πάτρα 1950

"Πρώτα σε αγνοούν, κατόπιν σε κοροϊδεύουν, ύστερα σε πολεμούν, μετά κερδίζεις",Mahatma Gandhi

"Πρώτα σε αγνοούν, κατόπιν σε κοροϊδεύουν, ύστερα σε πολεμούν, μετά κερδίζεις", Mahatma Gandhi

Τρίτη, 29 Μαΐου 2012

ΘΑΡΘΕΙΣ ΣΑΝ ΑΣΤΡΑΠΗ



Η Ρομάντζα στον Δήμο Πατρεών


Για τους καλούς φίλους, που το μόνο που ξέρουν να κάνουν είναι να μηδενίζουν και να εκμηδενίζουν.
 
Ο Δήμος Πατρέων  κατόρθωσε την εκταμίευση ποσού 2.200.000 ευρώ από  το Πράσινο Ταμείο, για την απαλλοτρίωση της έκτασης των 2.200 τ.μ. στην περιοχή της Ρομάντζας, διασφαλίζοντας έτσι ένα σημαντικό κοινόχρηστο χώρο.
Πρόκειται για μια περιοχή που παρουσιάζει ιδιαίτερο πολεοδομικό ενδιαφέρον, αφού βρίσκεται στο παραλιακό μέτωπο της πόλης και το ενδεχόμενο της μετατροπής της  σε οικοδομήσιμο χώρο θα είχε ως αποτέλεσμα να καταστρατηγηθεί ο Πολεοδομικός Σχεδιασμός της Πάτρας που προβλέπει τη δημιουργία μιας σειράς κοινόχρηστων χώρων κατά μήκος της παραλίας, προκειμένου να υποχωρήσουν προς τα μέσα οι κατοικίες.
Μετά από επίπονες και συντονισμένες προσπάθειες του Δήμου Πατρέων, μέσω της Διεύθυνσης  Πολεοδομικού Σχεδιασμού και τις προσωπικές επαφές του Δημάρχου Πατρέων κ. Γιάννη Δημαρά με τους αρμόδιους Υπουργούς,  το  Πράσινο Ταμείο εκταμίευσε  το ποσό των 2.200.000 ευρώ που υπολείπετο (είχε ήδη εξασφαλιστεί το ποσό των 1.200.000 ευρώ) για την απαλλοτρίωση της συγκεκριμένης έκτασης που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Αγίου Κωνσταντίνου και Ηρώων Πολυτεχνείου και τα χρήματα έχουν ήδη κατατεθεί στο Παρακαταθηκών και Δανείων.
Με αυτό τον τρόπο κλείνει θετικά για το Δήμο και για τους πολίτες ένα θέμα το οποίο εκκρεμούσε για περίπου μια δεκαετία.

Απάραδεκτη η στάση του Υπουργείου για τα προνοιακά επιδόματα!

Από την Αντιδημαρχία Διοίκησης, Ανθρώπινου Δυναμικού και Υγείας-Πρόνοιας του Δήμου Πατρέων καταγγέλλεται η τακτική του Υπουργείου Υγείας, σχετικά με τη μη επίδοση των προνοιακών επιδομάτων, με το αιτιολογικό ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η ταυτοποίηση των δικαιούχων. Εκτός αυτού, το Υπουργείο, εντελώς απροειδοποίητα, μεταβίβασε στο Δήμο Πατρέων, όπως και σε όλους τους δήμους της χώρας, την ευθύνη ταυτοποίησης των στοιχείων των απογραφέντων επιδοτούμενων, αλλά και την ευθύνη απογραφής των μη απογραφέντων, μετακυλώντας και το κόστος της εκπαίδευσης των πέντε αρμοδίων υπαλλήλων, οι οποίοι, αφού εκπαιδευτούν, θα πρέπει να ταυτοποιήσουν 8.000 δικαιούχους προνοιακών επιδομάτων.
Ο αντιδήμαρχος, Χαράλαμπος Στανίτσας, δήλωσε: «Είναι απαράδεκτο να εκβιάζονται από το Υπουργείο Υγείας, με αυτόν τον τρόπο, οι δικαιούχοι, επειδή το κράτος είναι ανίκανο να ελέγξει μόνο του το Εθνικό Μητρώο δικαιούχων προνοιακών επιδομάτων. Κι ενώ αρχικά είχε αναλάβει την ευθύνη το Υπουργείο Υγείας για την ταυτοποίηση των στοιχείων, ξαφνικά και απροειδοποίητα μεταβίβασε στους δήμους της χώρας τη διασταύρωση των στοιχείων και την ευθύνη απογραφής των μη απογραφέντων. Ταυτόχρονα δε, μετακύλησε και το κόστος εκπαίδευσης των πέντε αρμοδίων υπαλλήλων, οι οποίοι θα έχουν την ευθύνη απογραφής των 8.000 δικαιούχων. Απευθύνω έκκληση στο Υπουργείο Υγείας, να επιδείξει την πρέπουσα ευαισθησία και να ξεκινήσει τη χορήγηση των προνοιακών επιδομάτων σε όλους τους δικαιούχους, ακόμα και αν οι δήμοι δεν έχουν ολοκληρώσει το έργο της απογραφής, δεδομένου ότι η όλη διαδικασία είναι χρονοβόρα και είναι ανήθικο οι άνθρωποι αυτοί να μην πάρουν το επίδομά τους».

Δευτέρα, 28 Μαΐου 2012

Ημερίδα "Η παιδική προστασία στην οικονομική κρίση"



Συνέντευξη Τύπου, με αντικείμενο την ημερίδα που συνδιοργανώνεται αύριο, από το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του ΑΤΕΙ και τον Δήμο Πατρέων, με θέμα: «Η παιδική προστασία στην εποχή της οικονομικής κρίσης, νέες προκλήσεις και προοπτικές», παραχώρησαν σήμερα το μεσημέρι, ο Αντιδήμαρχος Διοίκησης, Ανθρώπινου Δυναμικού και Υγείας – Πρόνοιας κ. Χαράλαμπος Στανίτσας, ο κ. Ιωάννης Δρίτσας, Επίκ. Καθηγητής, phd στην Παιδική Παραβατικότητα τμήμα Κοινωνικής Εργασίας ΤΕΙ Πάτρας, ο κ. Στάθης Μπάλιας, Aναπλ. Καθηγητής του Πανεπιστημίου της Πάτρας, στο τμήμα ΤΕΕΠΙΑ (Τμήμα Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία) και η κ. Χρυσή Παπαδοπούλου, Καθηγήτρια Εφαρμογών, ειδική στην Παιδική Κακοποίηση, στο τμήμα Κοινωνικής Εργασίας στο ΑΤΕΙ Πάτρας.
Από τους καθηγητές, που είναι μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής της ημερίδας, τονίστηκαν μεταξύ άλλων τα εξής: «Σε μία περίοδο όξυνσης των κοινωνικοοικονομικών προβλημάτων όπου τα φαινόμενα βίας και ιδιαίτερα της βίας κατά των παιδιών αυξάνονται, οι δυνατότητες ανταπόκρισης των κοινωνικών υπηρεσιών, υπηρεσιών υγείας και ψυχικής υγείας καθίστανται αντιστρόφως ανάλογες. Μάλιστα όταν η “κρίση” έρχεται να επιδεινώσει μία ήδη αποδυναμωμένη και πλημμελή λειτουργία των αρμόδιων και εμπλεκόμενων υπηρεσιών, τότε η διαχείριση του προβλήματος καθίσταται πολύ περισσότερο προβληματική. Η ημερίδα διεξάγεται, στο πλαίσιο ευρύτερης συνεργασίας τοπικών και εθνικών φορέων όπως η  Εταιρεία Προστασίας Ανηλίκων Πάτρας, Το Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού και το Πανεπιστήμιο Πάτρας και έχει στόχο την ανάδειξη των σύγχρονων ζητημάτων που προκύπτουν όσον αφορά την έρευνα, πρόληψη, καταγραφή και αντιμετώπιση του φαινομένου. Παράλληλα η συνάντηση αυτή της επιστημονικής και ευρύτερης κοινότητας στοχεύει να διερευνήσει το γενικότερο φαινόμενο της επιθετικότητας ή και βίας σε βάρος των παιδιών, στη χώρα μας και στην περιοχή μας, ειδικότερα.
Από την πλευρά του ο κ. Στανίτσας, τόνισε: «Σε μια εποχή, δύσκολη οικονομικά, υπάρχουν πολλαπλές συνέπειες σε όλη την κοινωνία και δυστυχώς θύματα είναι και τα παιδιά, τα οποία υφίστανται έντονη ψυχολογική βία και πολλές φορές αυτή γίνεται και σωματική.
Επειδή τα παιδιά είναι ό,τι πολυτιμότερο έχουμε, μέσα από την ημερίδα, καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια, να ενημερώσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε και δεύτερον και σημαντικότερο, να διερευνήσουμε τη δυνατότητα δημιουργίας Κέντρου Ημέρας Προστασίας Ανηλίκων.
Θεματικές ενότητες του Συνεδρίου, είναι οι εξής:
-Πολιτικές και Δράσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
-Παιδική κακοποίηση και Διαδίκτυο
-Ανήλικοι, ναρκωτικά και το δικαστικό Σύστημα
-Εμπειρίες και συμπεράσματα από την δράση 33 χρόνων λειτουργίας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού
-Η προάσπιση του δικαιώματος των παιδιών για προστασία από την κακοποίηση. Διαπιστώσεις και Προτάσεις του Συνηγόρου του Παιδιού
-Η Ανάπτυξη συναισθηματικής ανθεκτικότητας στα παιδιά ως  μια μεθοδολογία βελτίωσης της ζωής τους
Για περισσότερες πληροφορίες για τη διοργάνωση και παρακολούθηση της Ημερίδας, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τη Γραμματεία του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας, ΤΕΙ Πάτρας στα Τηλέφωνα  2610369125 και 2610369158.






ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στο Μεγάλο Αμφιθέατρο Νέου Συνεδριακού Κέντρου ΑΤΕΙ Πάτρας και το πρόγραμμα έχει ως εξής:
-09.30-10.00 Εγγραφές
-10.00-10:20 Χαιρετισμοί
Α΄ ΚΥΚΛΟΣ:
-10:20-11:30 Παιδική Κακοποίηση: η έκταση του φαινομένου. Προεδρείο: Δρίτσας Ιωάννης, Επίκ. Καθηγητής ΤΕΙ Πάτρας, Μπάλιας Στάθης, Aναπλ. Καθηγητής Πανεπιστήμιο Πάτρας
Εισηγητής: Σκανδάμης Μαρίνος, Γ. Γραμματέας  Υπουργείου Δικαιοσύνης, Θέμα: Πολιτικές και Δράσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
Εισηγητής: Σιγάλα Βιολέτα, Παιδοψυχίατρος, Καραμανδάνειο Νοσοκομείο, Θέμα: Δέκα μυστικά για να διατηρήσουν τα παιδιά μας τη χαρά ακόμη και όταν όλα πάνε στραβά
Εισηγητής: Πανταζή Μελίστα, Αντεισαγγελέας Εφετών, Θέμα: Ανήλικοι, ναρκωτικά και το δικαστικό Σύστημα
Εισηγητής: Τσιγκρής Άγγελος, Εγκληματολόγος, Θέμα:
Παιδική κακοποίηση και Διαδίκτυο
Β΄ ΚΥΚΛΟΣ:
-11:50-13:30 Δικαιώματα, κλινική πράξη και οικονομική κρίση. Προεδρείο: Παπαδοπούλου Χρυσή, Εκπαιδευτικός ΤΕΙ Πάτρας, Γιαννακοπούλου Μαρία, Παιδοψυχίατρος
Εισηγητής: Πανούσης Γιάννης, Καθηγητής Εγκληματολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών Θέμα: Παιδική Κακοποίηση και οικονομική κρίση
Εισηγητής: Μόσχος Γιώργος, Νομικός, Συνήγορος του Παιδιού, Θέμα: Η προάσπιση του δικαιώματος των παιδιών για προστασία από την κακοποίηση. Διαπιστώσεις και Προτάσεις του Συνηγόρου του Παιδιού
Εισηγητής: Νικολαίδης Γεώργιος,Ψυχίατρος, Δ/ντης Δ/νσης Ψυχικής Υγείας, Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού
Θέμα: Το φαινόμενο της κακοποίησης – παραμέλησης των παιδιών στην Ελλάδα: εμπειρίες και συμπεράσματα από την δράση 33 χρόνων λειτουργίας του Ινστιτούτου Υγείας του Παιδιού
Εισηγητής: Παπαδοπούλου Χρυσή, Εκπαιδευτικός ΤΕΙ Πάτρας, Θέμα: Ανάπτυξη συναισθηματικής ανθεκτικότητας στα παιδιά μας για να αλλάξουμε τη ζωή τους

Γ΄ ΚΥΚΛΟΣ:
-13:30-14:30 Παιδική κακοποίηση: επιμέρους διαστάσεις
Προεδρείο:  Βαλσάμη Ουρανία, Εκπαιδευτικός ΤΕΙ Πάτρας
Βάντσης Δημήτριος, Συνεργάτης Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, ΤΕΙ Πάτρας
Εισηγητής: Παπαχριστόπουλος Νίκος, Ψυχολόγος- Ψυχαναλυτής, Επιστημονικός Συνεργάτης του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας, ΤΕΙ Πάτρας, Θέμα: Παιδί και Γονεϊκότητα
Εισηγητής: Θεοδωράτου Μαρία, Ψυχολόγος, Επιστημονική Συνεργάτης του ΤΕΙ Πάτρας, Θέμα: Κακοποίηση παιδιού κατά την διάρκεια της Τουρκοκρατίας
Εισηγητής: Αλεβίζος Στέφανος, Ψυχολόγος, Χαμόγελο του Παιδιού, Θέμα: Παιδική Κακοποίηση: η εμπειρία από Το Χαμόγελο του Παιδιού
Εισηγητής: Μαργιωρή Καλλιόπη, Εγκληματολόγος, Θέμα:
Γονείς & Έφηβοι: από τις συγκρούσεις στη συνεργασία.

Πέμπτη, 17 Μαΐου 2012

Να πάψουν να πληρώνονται οι Δάσκαλοι από το Κράτος



Γ. Κακαρελίδης

Ένας φίλος από το internet μου ζήτησε να γράψω κάτι σχετικά με τούς μισθούς των δασκάλων. Όντως τα στοιχεία, πού παρέθεσε, έδειχναν ένα πράγμα: Οι Δάσκαλοι πληρώνονται υπερβολικά!!!

Με τους παχυλούς μισθούς τους, βάζουν μέσα το ελληνικό κράτος, δουλεύοντας μόνο 9 μήνες τον χρόνο, 6 πραγματικές ώρες την μέρα κι' όχι δήθεν 7 ! Ήρθε η ώρα να βάλουμε τα πράγματα στην σωστή σειρά και να τους πληρώνουμε για αυτό που πραγματικά κάνουν, το "baby-sitting". Όχι το κράτος, δηλαδή όλοι,  αλλά μόνο όποιος είναι (ακόμα) γονιός. Έτσι δεν είναι;

Ο Έλληνας φορολογούμενος πληρώνει για μια μέση δασκάλα με 2 παιδιά και 15 χρόνια υπηρεσία, 17600 ευρώ τον χρόνο (1400 Χ12 μήνες συν 400 δώρο Χριστουγέννων συν 400 Πάσχα και άδεια ). Προσοχή όμως : Στην πραγματικότητα δουλεύει μόνο 9 μήνες δηλαδή πρακτικά 198 ημέρες, 6 ώρες την μέρα, με 25 περίπου παιδιά ανά τάξη. Τεράστια σπατάλη δεν νομίζετε ;

Ε, λοιπόν δεν προτίθεμαι, ως γονιός, να τους δίνω πάνω από όσα θα έδινα σε μια μετανάστρια από Βουλγαρία ή Ταϊλάνδη, να φυλάει το παιδί, δηλαδή 400 ευρώ συνολικά για 6 ώρες την μέρα επί 22 μέρες τον μήνα. Για να δούμε. Με βάση τούς υπολογισμούς αυτό οδηγεί  σε 25 παιδιά Χ 400 ευρώ ανά μήνα Χ 9 μήνες =  90.000 ευρώ (Ωχ, κάποιο λάθος έγινε). Α ναι, εξίσωσα τις ξένες baby sitters, με τους δασκάλους. Αδιανόητο, θα το διορθώσω αμέσως.

Πόσο θα πλήρωνα για 3 ταινίες dvd νοίκι (ένα εξάωρο δηλαδή) ή από αγορά εφημερίδας με δώρο dvd, που να απασχολεί το παιδί, χωρίς βέβαια κάποιον να το προσέχει; Το πολύ 6 ευρώ τη μέρα. Άρα τόσα θα πρέπει να δίνει ο κάθε γονιός στο δάσκαλο. Οπότε έχουμε 25 παιδιά Χ 6 ευρώ ανά παιδί την ημέρα επί 198 μέρες συνολικά (9 μήνες) βγαίνει, χμ ....  29,700 ευρώ για 9 μήνες.

Για περιμένετε ένα λεπτό, κάτι πρέπει να γίνεται λάθος εδώ! Κάτι είναι σίγουρα λάθος! Για να δούμε: Αν θεωρήσουμε τον δάσκαλο σαν μια, απλά, ξένη baby sitter, μάς στοιχίζει 1 ευρώ ανά μαθητή την ώρα, αν τον θεωρήσουμε σαν ...DVD  μάς στοιχίζει εεε 3 ευρώ, ενώ αν θεωρήσουμε τον δάσκαλο, όπως λειτουργεί σήμερα, το κόστος ανά μαθητή είναι μόλις 59 λεπτά την ώρα. Και βέβαια έχουμε την απαίτηση και να μάθει τα παιδιά γράμματα και να ασχολείται με ειδικές περιπτώσεις και να τα παιδαγωγεί. Τρομερά φτηνή τιμή για φροντίδα, φύλαξη και μόρφωση παιδιών.

Τα ίδια ισχύουν και για τούς καθηγητές της Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Παιδείας. Ειδικά στην τελευταία δεν μιλάμε για 25 μαθητές αλλά για τριακόσιους (!!!). Οπότε ανά φοιτητή το κόστος είναι κάτω από 5 λεπτά.

Ακούγεται  τρελό εεε; Κι' όμως συμβαίνει. Βρείτε μου οποιονδήποτε, που θα έπαιρνε για οιαδήποτε συγκεκριμένη δουλειά, μισό ευρώ την ώρα το άτομο. Άρα, να πάψουν να πληρώνονται οι δάσκαλοι από το Κράτος ή όχι;

Μάλιστα για το ίδιο θέμα ο σχωρεμένος ο Κέννεντυ είχε πει:  «Καταλαβαίνεις πόσο κυνικός έχει γίνει ένας λαός, όταν θεωρεί φυσιολογικό, να πληρώνει περισσότερο αυτόν που ασχολείται με τις αποχετεύσεις του, παρά αυτόν που ασχολείται με τα μυαλά των παιδιών του».


--Ο κ. Γ. Κακαρελίδης είναι Καθηγητής Εφαρμογών στην Επιχειρηματική Έρευνα & Στατιστική, ΤΕΙ Πατρών

Υποστήριξε πάλι την Ελλάδα ο Nigel Farage


Ευτυχώς που υπάρχουν και οι ξένοι, 
γιατί αν περιμέναμε από τους δικούς μας ευρωβουλευτές...

Πέμπτη, 3 Μαΐου 2012

Η ζωή των λουλουδιών!


Αν και έχω σχεδόν μια βδομάδα να ενημερώσω το ιστολόγιό μου λόγω φόρτου εργασιών, εύχομαι καλό μηνά, γεμάτο χρώματα και αισιοδοξία. Όταν όλα δείχνουν να γκρεμίζονται και να διαλύονται, πιστεύω ότι κάτι καλό θα βγει στο τέλος! 

Oι δάσκαλοι δεν αυτοκτονούν ...


Στις 4 Απριλίου, πλάι σε ένα ψηλό κυπαρίσσι στην πλατεία Συντάγματος, αφαίρεσε τη ζωή του ο Δημήτρης Χριστούλας. Πριν κλείσει ο μήνας, ο Σάββας Μετοικίδης, ένας δάσκαλος 42 ετών, έκανε το ίδιο, αλλά πιο αθόρυβα, σε μια αποθήκη του πατρικού του στη Θράκη.

Μακάβριες αναφορές, προεκλογικές και ανοιξιάτικες; Το πιο μακάβριο, το πιο τραγικό με τις αυτοκτονίες είναι το γεγονός ότι έχουν πάψει να θεωρούνται είδηση, ότι κινδυνεύουμε να τις συνηθίσουμε.

Μόνο που οι δάσκαλοι δεν αυτοκτονούν. Ο δάσκαλος δεν λυγίζει, δεν απελπίζεται, δεν ζαλίζεται στο πούλμαν που μας πηγαίνει εκδρομή, δεν τον πιάνει ναυτία στο καράβι. Ο δάσκαλος πρέπει να βρίσκεται πάντα εδώ και να απαντά στις ερωτήσεις μας (εφόσον έχουμε ερωτήσεις), να μας βοηθά να κρυφτούμε κάτω από το θρανίο αν τυχόν γίνει σεισμός, να διώχνει το φαρμακερό σερσέγκι που τρύπωσε από το ανοιχτό παράθυρο και τώρα πετά πάνω από τα κεφάλια μας, μες στην τάξη. Αυτά τουλάχιστον πίστευα όταν ήμουν μαθήτρια και τώρα αναρωτιέμαι τι λένε οι μεγάλοι στα παιδιά που, όταν επιστρέφουν στο σχολείο μετά τις διακοπές του Πάσχα, μαθαίνουν ότι ο δάσκαλός τους δεν είναι πια εδώ.

Δεν είμαι πολιτικός ντετέκτιβ ούτε ψυχολόγος, δεν μπορώ να εξηγήσω κάτι που δεν το χωράει ο κοινός νους. Αρμόδιοι να μιλήσουν για τον χαμένο δάσκαλο είναι τα αγαπημένα του πρόσωπα, οι συνάδελφοι, οι συναγωνιστές του και, πάνω απ’ όλα, οι μαθητές που έχουν περάσει από τα χέρια του. Ο μαθητής είναι ο μέγας και αφανής κριτής και αξιολογητής. Και δεν είναι αληθινή ότι «το παιδί μόνο από μάνα ορφανεύει». Ατυχος και αιώνια ορφανός είναι όποιος στα μαθητικά του χρόνια δεν διασταυρώθηκε με κάποιον δάσκαλο που κατάφερε να του εμπνεύσει σεβασμό, να τον πείσει για την ομορφιά και την αξία της μάθησης, της προσπάθειας. Ομως αυτή την ορφάνια δεν τη συνειδητοποιούμε πάντα.

Πώς μπορεί ένας εκπαιδευτικός των 560 ή των 600 ευρώ να ζήσει με στοιχειώδη αξιοπρέπεια ή να συντηρήσει οικογένεια; Ολα τον σπρώχνουν στα ιδιαίτερα μαθήματα, που διαβρώνουν τον αυτοσεβασμό του, αλλά και την αποστολή του δημόσιου σχολείου. Πολλοί εκπαιδευτικοί αναζητούν μια δεύτερη εργασία, γίνονται διανομείς πίτσας ή νυχτερινοί οδηγοί ταξί, ενώ αρκετοί έχουν ήδη αρχίσει να τρέφονται στα συσσίτια. Εκτός από την «ανάγκη που γίνεται ιστορία», υπάρχει και η αλήθεια που γίνεται ή φαίνεται ότι γίνεται λαϊκισμός.

Λένε ότι η ευτυχία είναι μεταδοτική. Το ίδιο και το αντίστροφό της, ενώ το «σύνδρομο του Βέρθερου», δηλαδή η επιδημία αυτοκτονιών, δεν είναι φιλολογικός μύθος. Αρκετά φαρμακωμένες είναι οι μέρες μας, ας μη γραφτούν άλλα τραγούδια σαν αυτό του Μίκη Θεοδωράκη και του Μάνου Ελευθερίου («μα συ μικρό παιδί, παλικαράκι,/ φαρμάκωσες ετούτο τον καιρό/ μ’ ένα καρφί και μ’ ένα καθρεφτάκι/ τις φλέβες όταν έκοψες θαρρώ»).

Ο Εντουάρντο Γκαλεάνο γράφει ότι στην πατρίδα του δεν λένε «φτωχός σαν Λάζαρος [του Ευαγγελίου]», αλλά «φτωχός σαν δάσκαλος», καθώς ο μισθός των εκπαιδευτικών στην Ουρουγουάη είναι ψίχουλα. Ας ελπίσουμε ότι στην Ελλάδα δεν θα φτάσει η ώρα που θα λέμε «απελπισμένος σαν δάσκαλος».

(KAΘΗΜΕΡΙΝΗ, "Αποτυπώματα", 29.4.2012)